Besel

Besel

Historia Fabryki Silników Elektrycznych Besel SA w Brzegu sięga roku 1950.

W tym czasie, oprócz regeneracji silników, zakład rozpoczął produkcję silników elektrycznych do wentylatorów stołowych. W następnych latach zaczęto produkować również silniki indukcyjne klatkowe do wentylatorów, silniki komutatorowe szeregowe do froterek i odkurzaczy, dzwonki elektryczne z transformatorem oraz kompletne wentylatory stołowe.

W roku 1991 zakład został jednoosobową spółką akcyjny Skarbu Państwa i otrzymał nazwę Fabryka Silników Elektrycznych Besel Spółka Akcyjna w Brzegu. Od roku 1995 większościowy pakiet akcji Beselu posiada włoski udziałowiec. W chwili obecnej Besel wchodzi w skład Grupy Cantoni. Jest ona liderem w produkcji silników elektrycznych w Polsce. W skład tej grupy wchodzą poza Beselem trzy przedsiębiorstwa produkcyjne: Celma Cieszyn, Indukta Bielsko-Biała i Emit Żychlin.

Besel w swojej ofercie posiada obecnie oprócz standardowych silników 3-fazowych (w.m. 56-90mm) i 1-fazowych (w.m. 56 – 112 mm) również szeroką gamę silników w wykonaniu specjalnym.

NOWOŚĆ – silniki reluktancyjne BESEL

Silniki reluktancyjne synchroniczne są budową podobne do silników indukcyjnych asynchronicznych. Różnią się budową wirnika. Silniki reluktancyjne startują jak silniki asynchroniczne i rozpędzają się do prędkości synchronicznej. Przy zmianach obciążenia silnika w granicach dopuszczalnych charakterystyką mechaniczną i przy zachowaniu częstotliwości zasilania, silnik utrzymuje stałą prędkość obrotową.

W przypadku zasilania grupy silników z tego samego źródła, czy to bezpośrednio z sieci, czy z falownika, wszystkie silniki tej grupy mają taką samą prędkość obrotową.

W przypadku zastosowania falownika można łatwo uzyskać stabilne obroty z możliwością zmian w szerokim zakresie, bez konieczności stosowania sprzężenia zwrotnego. Dodatkowo zmieniając połączenie uzwojeń stojana z „ gwiazdy’ na „ trójkąt” i zwiększając częstotliwość z falownika nawet do 100 Hz możemy podwoić prędkość maksymalną silnika.

Przykłady zastosowań tych silników reluktancyjnych:

  • napędy współbieżne i grupowe takie jak taśmociągi, transportery, mechanizmy przesuwające i przemieszczające,
  • napędy jezdne itp. gdzie wymagana jest jednakowa prędkość obrotowa wielu silników wspólnie zasilanych,
  • linie produkcji włókien i taśm,
  • napędy wysokoobrotowych szlifierek i elektrowrzecion, gdy wymagana jest stała prędkość obrotowa niewrażliwa na zmiany obciążenia i wahania napięcia zasilania

Jesteśmy największym dystrybutorem tej marki w centralnej Polsce.

 

Zapytanie ofertowe

* pole wymagane