Szafa podajnika celkowego
Szafa podajnika celkowego

Opis układu:

Prezentowana szafa sterownicza służy do zasilania i sterowania pracą podajnika celkowego.
Do zasilania silnika podajnika celkowego dobrany został falownik firmy HITACHI/OMRON typu:WJ200-055HF/MX2-A4055E.
Falownik zabudowany jest w szafie sterowniczej wyposażonej w wentylację wymuszoną i ogrzewanie w związku z umiejscowieniem na zewnątrz (o stopniu ochrony IP54). Sterowanie odbywa się za pomocą sygnału 4-20mA, zwrotnie z falownika wystawiony jest sygnał 4-20mA odzwierciedlający prędkość zasilanego silnika oraz sygnały binarne pracy i alarmu. Obwód zasilania wyposażony jest w rozłącznik oraz dławik sieciowy, silnikowy i filtr przeciwzakłóceniowy. Układ umożliwia podłączenie silnika chłodzenia obcego napędu głównego.
Elementy układu regulacji tj. przemiennik z filtrem przeciwzakłóceniowym, dławik sieciowy i silnikowy oraz pozostała aparatura stanowiąca obwody zasilania, sterowania i sygnalizacji umieszczone są w szafie sterowniczej o wymiarach (wys. x szer. x gł.) 1200 x 600 x 300 na konstrukcji wsporczej o wysokości 500mm.

Wykorzystane podzespoły z naszej oferty:

Do modernizacji układu zasilania silnika podajnika celkowego zastosowano falownik firmy HITACHI/OMRON
typu:WJ200-055HF/MX2-A4055E. Układ falownikowy został wyposażony w filtry przeciwzakłóceniowe i dławik DC w celu
zminimalizowania wpływu na sieć energetyczną i pozostałe urządzenia produkcyjne oraz w dławik silnikowy dla z kompensowania pojemności kabli zasilających silniki taśmociągów. Jako zabezpieczenie główne zostały wykorzystane wyłączniki instalacyjne firmy Hyundai. W celu zapewnienia optymalnych warunków pracy zainstalowanych urządzeń, szafa została wyposażona w układ wentylacji i ogrzewania oparty na komponentach firmy Stego.

Korzyści z zastosowania urządzeń:

Dzięki zastosowaniu falownika uzyskano dostosowanie prędkości podajnika celkowego do zapotrzebowania w celu optymalnego odbioru substancji dzięki czemu uzyskano oszczędności energii elektrycznej. Falowniki zabezpieczają silniki przed przeciążeniem oraz umożliwiają podłączenie zabezpieczenia termicznego typu PTC silnika.

Zapytanie ofertowe

* pole wymagane